• انجام پایان نامه کارشناسی ارشد و تز دکتری مدیریت دانش

     

    انجام پایان نامه دکتری و کارشناسی ارشد رابطه ی مدیریت دانش و گسترش عملکرد کیفیت ( QFD ) : سیستم مدیریت دانش به سیستم اطلاعات کامپیوتری گفته می شود که برای ذخیره و استفاده بهتر از اطلاعات سازمان و همچنین پشتیبانی استفاده از دانش درون و بین سازمان ها به کار میرود.  

    برای کمک به مدیریت دانش، سازمانها منابع قابل توجهی را به پیاده سازی سیستم های مدیریت دانش اختصاص می دهند.از طرفی، مومات مشتری برای سیستم مدیریت دانش در سازمان ها متفاوت می باشند. بسیاری از این سرمایه گذاری ها به دلیل عدم تناسب بین مومات مشتری و سیستم مدیریت دانش نتایج چندان مطلوبی را به دست نمی دهند. بنابراین انتخاب 

    بهترین سیستم مدیریت دانش برای مدیریت دانش یک کار حیاتی می باشد.

    از آنجاییکه ارزیابی سیستم مدیریت دانش از جنبه های مختلف کار پیجیده ای می باشد رهیافت های فراوانی به منظور کمک به تصمیم گیرندگان در ارزیابی و انتخاب سیستم مدیریت دانش پیشنهاد گردیده است. به عنوان مثال WANG و wang و jiangروش ارزیابی یکپارچه بر پایه علایم زبانی عملگر ها  برای سیستم مدیریت دانش پیشنهاد دادند. در این روش ها معیار ها بر اساسعملکرد، کارکرد، قیمت و جنبه های انسانی و محیطی بنا نهاده شده اند.

    Liu and Peng [12] and 

    Ngai and Chan [13] در 

    مقاله چاپ شده خود روش 

    AHP فازی را برای ارزیابی سیستم مدیریت دانش استفاده می کنند. در تحقیقات اولی سیستم مدیریت دانش بر اساس کارکرد، ارزش، سود و جنبه های عملکردی و اجرا ارزیابی می شود. در تحقیقات دومی سیستم مدیریت دانش بر اساس قیمت، قابلیت و جنبه های فروشنده ارزیابی می شوند. Yu [

    انجام پایان نامه Ph.D 14] سیستم مدیریت دانش را بر اساس عملکرد، کارکرد، و جنبه های ارزش و کاربرد ارزیابی کرد.در این روش مدل المان ماده به منظور مقایسه جایگزین ها توسعه داده شده اند.

     

    نقش QFD در سیستم مدیریت دانش

     

    این محققین ارزیابی و انتخاب سیستم مدیریت دانش را تسهیل کردند. اکثر ملاک ها همچون جستجوی تمام متن، کنترل نسخه و عامل از منظر طراح پایه ریزی شده اند. طراحان در نظر میگیرند که چگونه می توان وظایف را با فناوری اطلاعات انجام داد. دیدگاه انها بیشتر بر روی IT و پارامتر های مرتبط با it تاکید دارد.

    این معیار ها به خوبی مشخصات ذاتی سیستم مدیریت دانش را منعکس می کند و برای تصمیم گیرندگان متخصص در فناوری اطلاعات مناسب می باشد. از طرفی، اکثر تصمیم گیرندگان به خصوص مشتریان با فناوری اطلاعات آشنا نیستند. آنها تنها نگران موات خودشان می باشند.

    دیدگاه آنها بیشتر بر روی این نکته تمرگز دارد که چه مقدار از مومات انها به وسیله سیستم مدیریت دانش انجام میشود. برای مثال مشتری ها بیشتر به این مسئله توجه میکنند که کجا می توانند دانش را به آسانی کسب کنند و کمتر به اینکه چگونه می توان به ان دست یافت اهمیت می دهند. تحلیلگران بیشتر نگران عقلانیت نقشه دانش و دقت موتور جستجومی باشند که هر دو وسیله هایی برای یافتن دانش می باشند.

    بنابراین، هنگام ارزیابی سیستم مدیریت دانش، یافتن دانش که ملاکی از نقطه نظر کاربر می باشد بیشتر برای کاربران مناسب می باشد در حالیکه نقشه دانش و موتور جستجو که ملاکهایی از نقطه نظر طراح می باشند برای طراحان مناسب تر می باشند.

    گسترش عملکرد کیفیت Quality Function Deployment

     

    گسترش عملکرد  کیفیت(QFD) یک وسیله ایست که در اصل به وسیله تولیدکنندگان مورد استفاده قرار می گیرد. خانه کیفیت(HOQ) هسته اصلی QFD می باشد و تکنولوژی را توصیف می کند. این خانه رابطه بین نظریات مشتریان و مشخصات مهندسی را نشان می دهد. خانه کیفیت(HOQ) نشان می دهد که که چگونه مشخصات مهندسی اامات مشتری را برآورده میکند. به وسیلهQFD اامات مشتری می تواند به مشخصات مهندسی انتقال داده شود و این شکاف بین مشتری و طراح پر گردد. بنابر این در انتخاب سیستم مدیریت دانش انتقال ارزیابی اطلاعات داده شده بر حسب اامات مشتری به نقطه نظرات مشخصات مهندسی با استفاده از QFD امکان پذیر می باشد.

    همین حالا از طریق تلگرام تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهره مند شوید.


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها